openSuSE
Username:
Password:
Linki sponsorowane: | inwestycje | erasmus in warsaw
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Dysk USB - problem z prawem zapisu.  (Przeczytany 3902 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Szkrobi
*
Offline Offline

Wiadomości: 2


« : Grudzień 11, 2007, 21:10:12 »

Po podłączeniu dysku usb (200GB) sformatowanego w ntfs (zwykle chodzi pod Windowsem) mogę z niego kopiować co chcę na laptop z Open Susem ale nie mogę nic przenieść z laptyopa na dysk, nawet jeśli się zaloguję jako root. Na dole pisze że nie mogę tu przenieść bo nie mam praw do zapisu. We właściwościach dysku usb wszelkie próby zmiany uprawnień kończą się błędem. Nawet jako root nic nie mogę zmienić. NIE MA TEGO PROBLEMU ZE ZWYKŁYM PEN DRIVEM a to też dysk tyle że flash. Czyżby format ntfs przeszkadzał? Jestem początkującym, szybko uczącym się użytkownikiem ale już mogę powiedzieć co bym w Linuksie zmienił i co mnie w nim najbardziej denerwuje. Właśnie ta ciągła weryfikacja użytkownika. Jeśli jestem jedynym użytkownikiem komputera powinienem mieć do wszystkiego dostęp jak w Windowsie. Chyba że można tak skonfigurować Linuksa tylko ja o tym nie wiem. Proszę o pomoc w sprawie dysku USB. Pozdrawiam wszystkich.
Zapisane
amaroKer
Super Moderator
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 395



« Odpowiedz #1 : Grudzień 13, 2007, 16:13:38 »

dziwna sprawa. nie znam sie na tych sprawach ale moze byc to o d systemu plikow. pendrive zazwyczaj ma fat. a ten dysk ma ntfs. wez go zamontuj recznie jako ty do /home moze to cos da ale watpie
Zapisane
vitorio
*
Offline Offline

Wiadomości: 9


« Odpowiedz #2 : Grudzień 19, 2007, 21:42:29 »