openSuSE
Username:
Password:
Linki sponsorowane: | inwestycje | erasmus in warsaw
Strony: [1] 2
  Drukuj  
Autor Wątek: SuSe i WinXP Home  (Przeczytany 12996 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
zefirek
*
Offline Offline

Wiadomości: 8


« : Wrzesień 07, 2007, 14:16:30 »

Witam.Jestem taki jak ten dział POCZĄTKUJĄCY.Proszę o pomoc w udostępnieniu w Linuxie katalogów w zależności od użytkownika.Jak ustawić logowanie przez WinXP Home do zasobów Linuxa?Dodam że zadanie brzmi: Serwer plików dla Win XP Home! Pozdrawiam
Zapisane
susek.info
Admin
*
Offline Offline

Wiadomości: 453



« Odpowiedz #1 : Wrzesień 07, 2007, 16:58:12 »

temat nazywa się samba

musisz na linuxie uruchomić sambe (YaST>>usługi sieciowe>>Samba)

ustalasz grupę roboczą to samo musisz mieć w XP prawym na mój komputer właściwości nazwa komputera

następnie odblokowujesz porty na zaporze (uwierz czy nie ja do tej pory nie wiem które powinny być odblokowane)

następnie ustawiasz zasoby które mają być udostępniane i użytkowników (tutaj aj nazwę użytkownika taką jak w windowsie i takie samo hasło jak do windowsa nie będzie trzeba każdorazowo wbijać ich)

teraz zna xp wyświetlasz otoczenie sieciowe i wybierasz komputer z sambą mapujesz dysk i masz wszystko

jak chcesz aby każdy użytkownik miał osobny katalog to musisz tak skonfigurować sambe

tekst opisowy bo nigdy tego nie robiłem ale masz plan czego szukać w sieci
Zapisane
amaroKer
Super Moderator
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 395



« Odpowiedz #2 : Wrzesień 08, 2007, 20:50:25 »

konto goscia na ftp a nie na nobody
Zapisane
zefirek
*
Offline Offline

Wiadomości: 8


« Odpowiedz #3 : Wrzesień 10, 2007, 07:40:12 »

Dzięki. Jednak wszystko porobiłem samba widoczna ale niemogę się zalogować do samby z XP home, mam dodanego urzytkownika i hasło i nadal nie mogę.Jako gość a i owszem ale nie wiem co zrobić aby można było się zalogować.
Zapisane
susek.info
Admin
*
Offline Offline

Wiadomości: 453