openSuSE
Username:
Password:
Linki sponsorowane: | inwestycje | erasmus in warsaw
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Udostępnianie połaczenia  (Przeczytany 5252 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Artur
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 8


« : Kwiecień 25, 2007, 09:56:29 »

Witam
Chciałbym udostępnić polączenie internetowe drugiemu komputerowi niestety nie wiem jak to zrobić. Do kompitera nr1 z OpenSuse10.2 jest podlaczony internet przez eth0. w komputerze nr1 jest jeszcze druga karta sieciowa do ktorej podpiety jest komputer nr2 z winXP i to wlasnie jemu chcialem udostepnic połączenie tak zeby na obydwu komputerach był internet czy ktos wie jak to zrobic prosil bym jednak o opis w miare przystepnie napisany poniewaz jestem zielony jesli chodzi o linuxa
pozdrawiam
ps. komputery sie widza bo pingi wychodza
Zapisane
longman
Gość
« Odpowiedz #1 : Kwiecień 27, 2007, 20:31:52 »

echo 1 >/proc/sys/net/ipv4/ip_forward
iptables -A POSTROUTING -s twojeIP/24 -j MASQUERADE -t nat
iptables -A POSTROUTING -o nazwa udostępnianego połączenia -j MASQUERADE -t nat

po wklepaniu powyższych poleceń powinieneś mieć net udostępniony - wpisz tylko swoje odpowiednie dane - numer IP i nazwa udost. interfacu. czyli eth0 w twoim przypadku

żeby nie wklepywać tego za każdym startem kompa wpisz to w plik i ustaw start razem z systemem

Zapisane
Artur
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #2 : Kwiecień 28, 2007, 13:12:21 »

a cos dokladniej na temat nazwy polaczenia gdzie taka nazwa sie znajduje ? znaczy skad moge ta nazwe wyciagnac? bo ja jak narazie spielem 2 komputery i nigdzie zadnej nazwy nie wpisywalem
i druga sprawa w jaki plik to wpisac ?
prosze o wyrozumialosc jak pisalem wyzej jestem zielony
pozdrawiam
Zapisane
longman
Gość
« Odpowiedz #3 : Kwiecień 28, 2007, 14:40:36 »