openSuSE
Username:
Password:
Linki sponsorowane: | inwestycje | erasmus in warsaw
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: dysk sieciowy jako dysk lokalny - jak to zrobić?  (Przeczytany 1070 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
picassoruiz
*

« : Lipiec 07, 2009, 13:29:28 »

witam

Posiadam od niedawna openSUSE i jestem z tej dystrybucji bardzo zadowolony. Mam jednak problem z tym aby uczynić dysk sieciowy dyskiem lokalnym (w windowsie nazywało się to "mapowanie dysku"). Ułatwiłoby to w znacznej mierze pracę. Teraz muszę za każdym razem wchodzić w otoczenie sieciowe i wpisywać adres (smb://xxx.xxx.x.xxx/katalog) - jest to męczące, a dla mojej żony, która też korzysta z tego komputera, zbyt skomplikowane.

Byłbym wdzięczny za pomoc.

pozdrawiam
Picasso
Zgłoś do moderatora   Zapisane
picassoruiz
*

« Odpowiedz #1 : Lipiec 08, 2009, 11:22:24 »

Wyczytałem w internecie że mogę stworzyć skrypt który będzie montował mi taki dysk w miejsce które mu wskażę. Jako że nie znam się na pisaniu skryptów to trochę poszukałem i z różnych wypowiedzi ludzi udało mi się posklejać taki skrypt:

#!/bin/bash
chmod +x skrypt
mount -t smb://192.168.1.102/filmy /mnt/filmy -o username=xxxxxx,password=xxxxxx
echo "Zamontowano filmy"

Gdzie xxxxxx to odpowiednio użytkownik i hasło

Czy takie coś zadziała?

edit: 2009-07-13
Już wiem że takie coś nie działa  Niezdecydowany
Niestety ciągle nie wiem jak to zrobić.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2009, 07:23:43 wysłane przez picassoruiz » Zgłoś do moderatora   Zapisane
picassoruiz
*

« Odpowiedz #2 : Sierpień 17, 2009, 14:21:01 »

Czy na tym forum są jacyś aktywni użytkownicy?
Wystawiłem temat z problemem już prawie 1,5miesiąca temu i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Chyba czas zmienić na Ubuntu - tam przynajmniej forum działa.
picassoruiz
*

« Odpowiedz #3 : Wrzesień 18, 2009, 09:30:55 »

Podbijam temat -
nie potrafię nigdzie znaleźć odpowiedzi, a nie chcę przesiadać się na inną dystrybucję bo bardzo mi się podoba openSUSE

pozdrawiam